Ключ

Пиехме тихо,

когато чухме стъпките на сянката.

И аз станах да й отворя,

но тя се бе прехвърлила през оградата.

Тогава

Ловецът на проблясъци ми каза:

Виж какво,

я ми остави ключа под бърсалката.

Понеже се надявам да се върна пак,

понеже се надявам…

За разлика от Оня,

с когото сме си бърсали сълзите…

Остави ми ключа под бърсалката.

Както правят всички.

Вече не правят,

казах аз.

Но ще ти оставя ключа

под онзи облак.

Както правят всички мълнии.

А всъщност

Господ не заключва.

~ Л. Левчев

Leave a Reply

